تا وقتیکه یک پژوهش کامل دربارهی کلمهی کلیدی انجام ندادهاید، مطلب دیگهای در بلاگ ننویسید
تحقیق درباره کلمهی کلیدی باید نقطه آغاز هر کمپین سئو یا بازاریابی محتوایی باشه.
اگه دربارهی اینکه ملت واقعاً از چه کلمات کلیدیای برای جستجو در نیش شما بهرهگیری میکنند تحقیق نکنید، بهجای اینکه برای تصمیمگیریهاتون از دادهها کمک بگیرید، دارید به شانستون تکیه میکنید.
و این اصلاً شیوه واقعیت برای مدیریت کسبوکارتون نیست.
بعد از اینکه ما استراتژی محتواییمون رو به روش «تمرکز بر کلمهی کلیدی» تغییر دادیم، شدامد جستجوی ما فقط در 3 ماه 89% رشد کرد.
استراتژی سئو
با سپریدن یک پژوهش گسترده دربارهی واژه کلیدی شما هم میتونید نتیجه مشابهی رو بگیرید.
۲. وبسایت جدید یا اتوریتی (Authority) پایین؟ واژه ها کلیدی که چشم وهمچشمی کمتری برای اونها وجود داره رو پیدا کنید الی خیلی سریع بتونید رتبه بگیرید
وقتیکه وبسایت شما جدید باشه یا اتوریتی (Authority) پایینی داشته باشه، رتبهبندی شما برای کلمات کلیدیِ رقابتی، سختتر میشه.
مسلماً میشه این پیشه رو سپریدن عدل ولی باید کوشش ویژهای رو انجام بدید و یک محتوای فوقالعاده رو ایجاد کنید و پس لغایت میتونید اون رو به اشتراک بذارید (Promote).
بنابراین وقتی تعقیب این هستید که شدامد سایتتون رو بالا ببرید، منطقیه که نخست استفاده از کلمات کلیدی با چشم وهمچشمی ناچیز رو قصد بگیرید.
خوشبختانه، فهمیدن میزان معضل برای رتبه اخذ در هر کلمه کلیدی با به کارگیری Ahrefs Keywords Explorer و سنجه «دشواری کلمهی کلیدی – Keyword Difficulty» خیلی آسون شده. [همچنین از Keyword Planner گوگل میتونید استفاده کنید.]
در نمونهی ذیل میبینیم که اکثر پیشنهادها برای عبارت search engine optimization امتیاز کاستی (KD) خیلی بالایی دارن. اما احد از اونها امتیاز معضل پایینتری داره و رتبه دریافت برای اون باید آسونتر باشه.
دشواری کلمه کلیدی Keyword Difficulty
نحوهی محاسبهی کاستی یه کلمه کلیدی رو میتونید در اینجا بیابید.
۳. اون تقسیم از واژه ها کلیدی که مایه افزایش ترافیک جستجوی رقبای شما شدهاند رو پیدا کنید. پس اونها رو ی کنید و در سایت خودتون به پیشه ببرید!
خیلی باحال فقدان اگه میدونستید رقباتون از چه کلمات کلیدیای برای آموزش ساده سئو وردپرس کاربرد میکنن و این واژه ها کلیدی چقدر ترافیک براشون به به اتفاق داره؟
آره واقعاً باحال بود… و هست!
درواقع، میتونید این شغل رو با به کارگیری Ahrefs Site Explorer طی چند ثانیه سپریدن بدید. [همچنین میتونید از ۵ ابزار رایگان دیگه که در اینجا معرفی شده هم استفاده کنید.]
در Ahrefs Site Explorer تنها کافیه آدرس دامین رقیبتون رو وارد کنید و پس به بخش « Organic keywords report» برید. در این بخش، فهرستی از تمام واژه ها کلیدی اصلی رقیب شما که در حال آماده برای اونها رتبه گرفته، ارائه میشه.
به صفحهی Site Explorer مراجعه کنید.
دامنهی رقیبتون رو وارد کنید و روی Explore کلیک کنید.
از ستون سمت چپ به تقسیم Organic search برید.
بعد روی Organic keywords کلیک کنید.
کلمات کلیدی ارگانیک organic keyword
۴. کلمات کلیدی سودآوری که حجم بهرهگیری فوقانی دارند رو در کشور هدفتون پیدا کنید
برای ایجاد ترافیک جستجو به سمت سایتتون، باید از دستهای از کلمات کلیدی برای رتبهبندی کاربرد کنید که بهطور ماهانه حجم قابل قبولی از جستجو رو در کشور قصد شما داشته باشن.
اولین قدم در این فرایند اینه که موضوعتون رو در Ahrefs Keywords Explorer وارد کنید لغایت ایدههایی رو به شما بده. [اینجا لیستی از ابزارها و روشهای دیگری برای یافتن «کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو» رو میتونید مشاهده کنید.]
برای دسترسی به این تقسیم در Ahrefs Keywords Explorer بهاینترتیب عمل کنید:
به صفحهی Keyword Explorer مراجعه کنید.
موضوع رو تایپ کنید.
کشور رو برگزیدن کنید.
روی Explore کلیک کنید.
این گزارش بر پای بست، میزان جستجو دستهبندیشده، بعد شما میتونید خیلی سریع کلمات کلیدی جذاب رو پیدا کرده و در برنامهی محتواتون اونها رو بکار ببرید.
درباره این سایت